srijeda, 21. prosinca 2011.

DIY your Christmas gifts

Budući da sam neizlječivi kampanjac, uvijek 5 do dvanaest krenem u kupnju darova ili shvatim da nekome nisam nešto kupila! Tako i ove godine! Što pokloniti, a da se darovi za Božić ne pretvore u kliše; parfemi, čarape, džemperi, bombonjere i mirisini štapići. Zaplovila sam prostranstvom interneta (blagoslovljena tehnoligija) i pronašla pregršt ideja za predivne poklone ispod blagdanskog bora! Međutim postoji kvaka  - morate ih napraviti sami! 

Since I am incurable campaigner, always five to twelve I go to buy gifts, or realize that I did`t buy something! Same story  this year! What to give for  Christmas and not to turn into a cliche: perfumes, socks, sweaters, candy and incense sticks. I sailed vastnes of the Internet (blessed Technologies) and found a handful of ideas for beautiful holiday gifts under the pine! However there is a catch - you have to do them yourself!

Kreativni kolačići i slatkiši; 
* preporuka za sve one koji su vješti u pripremanju istih i koji će uživati u izradi ovih kaloričnih poklončića  
Creative Cookies and sweets; 
* Recommendations for those who are skilled in preparing them and who will enjoy making these calorie gifts















Ukrasi: 
*za sve one koji su vješti sa šivačom mašinom, iglom, crtanjem i bojama
Ornaments: 
* For those who are skilled with a sewing machine, needle, drawing and color











Scrubs:


creating your own body scrub using brown sugar, granulated sugar, oil and a scent of your choice!


 Recipe: Skin-sweet sugar body scrub
1 cup sugar (brown or white sugar)
1/2 cup olive oil (I have tried this recipe with other oils, and olive oil is by far the best choice)
A few drops of scented essential oil
1 glass jar




How to make a Sugar Scrub

  1. Pour 3 cups sugar into bowl
  2. add 1 cup almond oil
  3. Stir until sugar is moist
  4. add several drops of scented oil. I like my scrubs pretty smelly, so I add about 20 drops. (I found scented oil at Whole Foods)
  5. Scoop into container (make several small ones using baby food jars for group gifts)


Candy Cane Scrub

From Shannon Mariani of Spa & Salon Vdara
You will need:
A lidded jar or flip-top container
Brown sugar
Cooking oil (we used almond)
Peppermint essential oil or fresh peppermint sprigs, ground
Optional decorations: ribbon, gift tags, etc.


I za kraj dekorativno zamatanje darova: 
and  finally decorative wrapping gifts:






Hope u like it!
Love u all, Manuela

Broj komentara: 12:

  1. I ja sam svasta nesto iskopala na netu. Super mi je i fora sa pakovanjem poklona u kartu iz atlasa. Samo se doda masnica i - voila!

    OdgovoriIzbriši
  2. nije ni čudo da je ovo najbajkovitije doba godine, pogledaj samo ove krasote na fotkama :-D

    OdgovoriIzbriši
  3. Mene najviše mame kolačići...:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Napravljeni pokloni su mi uvijek tako dragi!
    Iako ih vrlo rjetko dobijem, jer ljudima je lakše nešto kupiti, nego malo razmilsiti i potruditi se.

    *Lijepo pakovanje čini poklon !

    OdgovoriIzbriši
  5. Medeni su mi ovi kolačići, ne bi bilo loše da dobijem ovako nešto :D

    OdgovoriIzbriši
  6. Divne ideje, sviđa ju mi se!!
    Mislim da ću ovga Božića isprobati zamatanje poklona u novine, to mi je super!
    Pusa :*

    xoxo
    Antonia
    FASHION IMPERATIVE

    OdgovoriIzbriši
  7. Drago mi je da vam se sviđaju ideje! :*

    OdgovoriIzbriši
  8. Ovo pakovanje pokloncica u novine i stirpove mi je totalno cool! :D Sve mi se svidja, inace, fotografije su takve da oci ne mogu da odvojim a znam da meni ne bi sigurno sve ispalo tako divno :(
    Ipak cu sacuvati neke fotkice jer je sve tako slatko :D

    OdgovoriIzbriši
  9. Nice articles. I'm just blogwalking and very happy to stop here. And also give you some comment and following your blog here.

    Dont forget to give us some your comment into my blog and following me back too.

    OdgovoriIzbriši
  10. weeee :D kad vidim ovo s početka gladna sam, sutra radim kokos muffine, jedva čekam! tko će izdržati ih ne probati heeh :D

    OdgovoriIzbriši